Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 19 oktober 2012

Math express

Genom att spela memory och para ihop räkneuppgiften med svaret tränar man i denna app alla räknesätt om man vill.
I inställningar väljer man vilket räknesätt man vill träna och på vilken nivå. Varje räknesätt har tre olika nivåer. Tyvärr kostar det 7 kr att uppgradera varje räknesätt. Man har endast första nivån i varje räknesätt i det första köpet. Man kan också välja att köpa alla på en gång för 15 kr.
I inställningar väljer man också hur många brickor man vill ha (6, 12 eller 18).
Man kan välja om man vill spela ensam, i par eller mot ipadden. Trevlig träningsapp om man nu vill träna med ipad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar