Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 1 november 2012

Djungelbråk

Djungelbråk har jag skrivit om tidigare och då hette den Jungle fraction. Nu finns den på svenska med svenskt tal och är lika bra som innan. Längst ner i listen kan man välja vilken typ av övning barnen ska träna.
Namnge bråket som syns i bild, jämför bråken med hjälp av tecknen >=<, konvertera oegentligt bråk till ett bråk i blandad form, addera bråk och multiplicera bråk. Här finns alltså allt från nybörjare till den mer avancerade. Det finns även en avdelning med förklaringar så att man kan lära sig om bråk. Appen kostar för tillfället 22 kr och är väl värda sina pengar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar