Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 13 april 2014

Timeline builder


Timelinebuilder är något jag letat efter ett tag. Här kan jag själv skapa en tidslinje och det är jag som bestämmer när den ska börja/sluta, vilka händelser som ska ligga däri och vilka händelser som ska ha ett foto kopplat till sig. Fotot kan du hämta från ditt bildalbum eller från wikipedia. Du kan zooma in/ut i tidslinjen och tidslinjen du skapat kan du dela med dig via mail eller iTunes.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar