Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 1 maj 2014

Quizlet

Quizlet är en app för att göra flashcards. Med dina flashcards kan du träna lite av varje. Det kan vara glosor på ett annat språk men också för att träna begrepp som är helt nya för dig. Korten du skapar kan du dela med dig av till din grupp som du skapat eller behålla för egen träning.
När du tränar kan du låta korten löpa med en tidsinställning och bara titta för att lära dig. Du kan också få upp det ena ordet och skriva in det andra eller få fram alla korts sidor och para ihop dem rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar